fbpx

Na současném realitním trhu přestala existovat sezónnost a vytrácí se neprodejné nemovitosti.

Pokud má nemovitost dobře stanovenou cenu, je v dobrém stavu a na zajímavém místě, nestojí prodeji nemovitosti nic v cestě. Majitelé chtějí svůj dům či byt rychle a dobře prodat a kupující řeší svou aktuální potřebu. Sezónnost tak v současnosti prakticky neexistuje a léto je toho důkazem. 

Realitní makléři fungujeme  – stejně jako celý nemovitostní trh – bez ohledu na konkrétní období. Zatímco si tak nyní většina z Vás vybírá zasloužené volno v podobě dovolených, prodej domů a bytů pokračuje čile dál. Nemusíte se starat o termíny prohlídek, ani se bát, že se s budoucím majitelem minete, protože zrovna nejste u telefonu. Výhodou spolupráce s realitní kanceláří je kompletní servis, který pro Vás zajistíme, ať jste kdekoli. Kromě toho je samozřejmostí právní podpora, technické zajištění převodu, kvalitní marketing nemovitosti a další věci. Jen odborník je totiž schopen vše zvládnout tak, aby co nejlépe dosáhl konkrétního cíle, kterým je prodej či nákup. 

Prodejem svépomocí se připravíte o čtvrtinu příjmu!

Vždy bude část lidí přesvědčena o tom, že si nemovitost nejlépe prodají sami. Prodej nemovitosti svépomocí přitom ztěžují dva důležité faktory: dodatečné náklady a stanovení prodejní ceny. Občas se setkáváme s názorem, že když si majitel nemovitost prodá sám, nebude platit provizi a ušetří. Tato představa je mylná. Ze statistik vyplývá, že průměrná cena stejné nemovitosti prodávané svépomocí je téměř o čtvrtinu nižší než když stejnou nemovitost prodává realitní makléř. Důvodem bývá to, že majitel nemovitosti nedokáže reálně nastavit cenu. Vychází buď z budoucích finančních potřeb, nebo z nákladů v minulosti. Výsledkem je, že se nemovitost může stát dlouhodobě neprodejnou, dochází k postupnému snižování ceny a k prodeji často dojde za cenu, která vůbec neodpovídá původním majitelovým představám. 

Přeceňování vlastních dovedností

Dalším důvodem, proč neprodávat sám, je neznalost správného postupu při prodeji. První úskalím, na které narazíte, může být nedostatečně účinný marketing a slabá publicita. O nemovitosti se tak velká část potenciálních kupců ani nedozví. Správný makléř by přitom měl mít připravenou adekvátní kombinaci inzertních zdrojů dle typu nemovitosti. Příkladem může být třeba dům v rekreační oblasti, který lze inzerovat jako rodinný dům a také jako chalupu. 

Právní vady nebo zatajení informací

Zmiňovat, že kvalitní fotografie nemovitosti jsou dnes již standardem, je asi zbytečné. Přesto se najdou nemovitosti, které prostě fotogenické nejsou. Makléř si i s tímto omezením umí poradit a fotodokumentaci doplní půdorysy či vizualizací. Stejně tak dokáže při nabídce pracovat s jakoukoliv právní vadou či omezením a zohlednit to v rámci inzerce. Zkušený makléř – na rozdíl od někoho, kdo nemovitost prodává poprvé – také vždy dokáže zvolit individuální postup při řešení komplikovaných prodejů. A to ani nezmiňujeme, jaké požadavky na prodávajícího může mít banka protistrany, jaké jsou rozdíly v představě o kupní smlouvě nebo jak se řeší prodej, pokud je vše financováno z vlastních zdrojů kupujícího. 

Chcete-li mít klid a jistotu, obraťte se na svého „realiťáka“. Při správném servisu je totiž prodejná každá nemovitost

Petr

Váš osobní realiťák

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů